Is je vlucht geannuleerd, vertraagd of heb je de aansluitende vlucht gemist? Dien dan online een aanvraag tot vergoeding in bij Euclaim. Euclaim is sinds 12 jaar succesvol als het gaat om het claimen van een vergoeding bij problemen met je vlucht. Euclaim heeft door de jarenlange ervaring een slagingspercentage van 97% en heeft tot nu toe al 481.589 passagiers succesvol geholpen. Euclaim helpt bij het krijgen van een vergoeding waar je recht op hebt en heeft een juridisch team die je graag met raad en daad bijstaan.
Recht op €600 vergoeding per persoon?
Wat kan Euclaim voor jou doen?
Euclaim zorgt ervoor dat je de vergoeding krijgt waar je recht op hebt als je problemen het met je vlucht. Dit kan omdat Euclaim beschikt over een database met alle vluchtgegevens. Aan de hand van deze gegevens geeft Euclaim advies over je rechten als passagier. Dit kan zijn omdat er vertraging is geweest maar ook omdat je geweigerd bent aan boord. Euclaimneemt alle zorgen uit handen en zorgen ervoor dat je krijgt waar je recht op hebt. Via de website heb je de keuze uit verschillende mogelijkheden. Dit zijn:
- Vlucht vertraagd
- Vlucht geannuleerd
- Aansluiting gemist
- Instapweigering
Je vlucht heeft vertraging
Vertraging is nooit leuk. Via Euclaim kun je echter wel een compensatie krijgen voor je gemisten vakantie of zakenreis dagen als gevolg van deze vertraging. Dit afhankelijk van de lengte van de vertraging. Hierbij gelden in het algemeen de volgende rechten als passagier:
- Minder dan twee uur vertraging? Helaas heb je dan geen rechten en kan Euclaim ook niets voor je doen.
- Twee uur vertraging of meer? De vliegtuigmaatschappij heeft nu zorgplicht. Kort gezegd houdt dit in dat je recht hebt op eten, drinken en indien nodig een hotelovernachting.
- Aankomstvertraging van drie uur of meer? mogelijk heb je nu recht op een vergoeding voor het tijdsverlies.
Wanneer kun je een vertraagde vlucht claimen?
Hou er wel rekening mee dat je een vertraagde vlucht alleen kunt claimen in de volgende gevallen. Je hebt recht op een vergoeding wanneer de vluchtvertraging valt onder de Europese regelgeving Verordening 261/2004. Hou daarbij rekening met de volgende regels:
- Je vlucht start vanuit een EU-land
- Of je vliegt van buiten de EU naar een land binnen de EU met een Europese vliegtuigmaatschappij
- Je vlucht komt met meer dan drie uur vertraging aan op de eindbestemming.
Je vlucht is geannuleerd
Wanneer je vlucht is geannuleerd wil je natuurlijk ook weten of je recht hebt op een vergoeding. Om recht te hebben op een vergoeding bij een geannuleerde vlucht, is het volgens Verordening 261/2004 van belang wanneer je geïnformeerd bent over de annulering van de vlucht, ofwel het tijdstip. Hier zijn de volgende regels van toepassing:
- Ben je meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd? Helaas heb je dan geen recht op een vergoeding.
- Ben je tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd én ben je meer dan twee uur eerder vertrokken of vier uur later aangekomen op de bestemming? Dan is er recht op een vergoeding.
- Ben je 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en ben je meer dan één uur eerder vertrokken of meer dan twee uur later aangekomen? Ook dan heb je recht op een vergoeding.
Je hebt de aansluiting gemist.
Wanneer je onverhoopt je aansluiting hebt gemist kan Euclaim jou ook helpen met het aanvragen van een vergoeding. In de Verordening 261/2004 zijn je rechten beschermd op het moment je je aansluitende vlucht mist door annulering of vertraging van je eerst vlucht. Het recht op vergoeding bestaat alleen als:
- Je vlucht start vanuit een EU-land.
- Je vliegt van buiten de EU naar een land binnen de EU met een Europese vliegtuigmaatschappij.
- Beide vluchten staan in één boeking.
In Verordening 261/2004 is vastgelegd dat je alleen recht hebt op een vergoeding wanneer je met meer dan drie uur vertraging aankomt op de eindbestemming.
De tweede aansluitende vlucht heeft vertraging
Bij twee aansluitende vluchten kan het natuurlijk ook voorkomen dat de tweede vlucht vertraging heeft. Je mist dan niet de aansluitende vlucht, maar komt wel met een vertraging van meer dan drie uur aan op de eindbestemming. Sinds mei 2018 heeft het Europees Hof bepaalt dat passagiers ook in deze situatie recht hebben op een vergoeding. Op de website van Euclaim kun je met de calculator eenvoudig berekenen of je recht hebt op de vergoeding en hoeveel dit is.
Instapweigering
Het kan ook voorkomen dat je vlucht werd overboekt of dat er een kleiner vliegtuig ingezet werd waardoor je niet mee kon vliegen. Was je op tijd bij de incheckbalie, maar mocht je alsnog niet mee met de vlucht? De mogelijkheid bestaat dat de vliegtuigmaatschappij de vlucht overboekt heeft. Kwam je hierdoor met meer dan drie uur vertraging aan op uw eindbestemming? Ook in dit geval zorgt Euclaim dat je krijg waar je recht op hebt. Om aanspraak te maken op deze vergoeding is het volgende wel van belang:
- Je vliegt vanuit een EU-land
- Als je vliegt van buiten de EU naar een land binnen de EU met een Europese vliegtuigmaatschappij.
- Je komt met meer dan drie uur vertraging aan op de eindbestemming.
Let er wel op dat bij een instapweigering het van groot belang is dat je je boarding pass hebt laten printen op de luchthaven, zodat Euclaim kan aantonen dat je op tijd aanwezig was.
Hoe dien je een claim in bij Euclaim?
Als je problemen hebt gehad met je vlucht is dat vaak al vervelend genoeg. Daarom heeft Euclaim de procedure om een claim in te dienen heel eenvoudig gemaakt. Op de website kun je aan de hand van je vluchtgegevens invoeren welke probleem er is ontstaan tijdens jou vlucht.
Eurclaim neemt alle gegevens over aan de hand van je vluchtgegevens en neemt vervolgens je aanvraag in behandeling. Eurclaim neemt al het werk uit handen en zorgen dat je krijgt waar u recht op heeft! Zodra de claim is afgewikkeld ontvang je de vergoeding netjes op je bankrekeningnummer.
Wat kost de service van Euclaim?
Euclaim werkt altijd op basis van no cure, no pay. Dit betekend kortweg dat je alleen de houdt in dat je alleen de succesfee van 29% + €26 administratiekosten (inclusief BTW) per persoon betaalt, wanneer Euclaim de claim met succes heeft afgerond. Mocht het onverhoopt nodig zijn dat Euclaim naar de rechtbank moet gaan om gelijk voor je te halen, zit dit bij de fee in. Je komt dus nooit voor onverwachtse extra kosten te staan. Bij de uitbetaling van de vergoeding houdt Euclaim de succesfee en de administratiekosten in. Voor vragen kun je altijd terecht bij de klantenservice van Euclaim. Dit kan op maandag tot en met donderdag telefonisch van 08.30 tot 17.30 uur en via de live chat van 09.00 tot 17.00 uur. Op vrijdag is Euclaim te bereiken telefonisch van 08.30 tot 17.00 uur en via de live chat van 09.00 tot 17.00 uur.